Η Ε.Ε. απηύθυνε προειδοποίηση στον Ίλον Μασκ να συμμορφωθεί με τους νέους νόμους σχετικά με τις ψευδείς ειδήσεις και τη ρωσική προπαγάνδα, αφού διαπιστώθηκε ότι το X – παλαιότερα γνωστό ως Twitter – έχει τη μεγαλύτερη αναλογία αναρτήσεων παραπληροφόρησης από όλες τις μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Μια νέα έκθεση της Ε.Ε. αποκαλύπτει για πρώτη φορά την κλίμακα των ψευδών ειδήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με εκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς να έχουν αφαιρεθεί από το TikTok και το LinkedIn. Το Facebook ήταν ο δεύτερος χειρότερος παραβάτης, σύμφωνα με την έκθεση που καταγράφει τις αναρτήσεις που θα θεωρούνται παράνομες σε ολόκληρη την Ε.Ε. βάσει του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ο οποίος τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο.
Το Facebook, η Google, η TikTok και η Microsoft, έχουν υπογράψει τον κώδικα πρακτικής που συνέταξε η Ε.Ε., για να διασφαλίσουν ότι θα προετοιμαστούν εγκαίρως για να λειτουργήσουν εντός των ορίων των νέων νόμων. Το Twitter δεν υπέγραψε τον κώδικα πρακτικής, ωστόσο είναι υποχρεωμένο πλέον να συμμορφωθεί.
«Ο κ. Μασκ γνωρίζει ότι δεν ξεφεύγει από το νόμο με την αποχώρησή του από τον κώδικα πρακτικής», τόνισε η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βιέρα Γιούροβα, η οποία είναι υπεύθυνη για την εφαρμογή του νέου κώδικα κατά της παραπληροφόρησης.
«Υπάρχουν υποχρεώσεις βάσει νόμου. Επομένως, το μήνυμά μου προς το Twitter/X είναι ότι πρέπει να συμμορφωθείτε. Θα παρακολουθούμε τι κάνετε», πρόσθεσε.
Η έκθεση των 200 σελίδων είναι ένας απολογισμός των όσων έκαναν οι μεγάλες πλατφόρμες κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2023, ώστε να προετοιμαστούν για τη συμμόρφωση με τον νέο νόμο. Αποκαλύπτει τις παρασκηνιακές προσπάθειες που κατέβαλε το Facebook και άλλοι φορείς για την πάταξη της ρωσικής προπαγάνδας, της ρητορικής μίσους και της λοιπής παραπληροφόρησης.
Ο ιδιοκτήτης του LinkedIn, η Microsoft, σταμάτησε τη δημιουργία 6,7 εκατ. ψεύτικων λογαριασμών και αφαίρεσε 24.000 αναρτήσεις ψεύτικου περιεχομένου. Το YouTube, που ανήκει στην Google, δήλωσε στην Ε.Ε. ότι αφαίρεσε περισσότερα από «400 κανάλια που εμπλέκονται σε συντονισμένες επιχειρήσεις επιρροής και που συνδέονται με τη χρηματοδοτούμενη από το ρωσικό κράτος Υπηρεσία Έρευνας Διαδικτύου».
Η Tiktok αφαίρεσε σχεδόν 6 εκατ. ψεύτικους λογαριασμούς και 410 μη επαληθεύσιμες διαφημίσεις. Η Google αφαίρεσε τη διαφήμιση από σχεδόν 300 ιστότοπους που συνδέονται με «ιστότοπους προπαγάνδας» οι οποίοι χρηματοδοτούνται από το κράτος» και απέρριψε περισσότερους από 140.000 διαφημιζόμενους επειδή «απέτυχαν στις διαδικασίες επαλήθευσης της ταυτότητας».
Η Meta, σύμφωνα με την έκθεση, επέκτεινε την επαλήθευση των γεγονότων σε 26 εταίρους που καλύπτουν 22 γλώσσες στην Ε.Ε., συμπεριλαμβάνοντας πλέον και την τσεχική και τη σλοβακική γλώσσα.
Η TikTok, στην οποία επιβλήθηκε πρόσφατα πρόστιμο 345 εκατ. ευρώ για παραβίαση των κανόνων προστασίας δεδομένων που αφορούν τα παιδιά, εργάζεται επίσης για τη συμμόρφωση με τους νέους νόμους της Ε.Ε.
www.ertnews.gr