Είναι γεγονός πως ζούμε στην εποχή της άνθισης της τεχνολογίας και της έκρηξης των νέων τεχνολογικών μέσων.
Όλοι οι άνθρωποι στην καθημερινότητα μας αφιερώνουμε πολλές ώρες μπροστά από μια οθόνη, ενώ υπάρχει τεράστια εξοικείωση με όλες τις εφαρμογές και κατ’ επέκταση τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι αυτές οι εφαρμογές που μάς εξυπηρετούν, μάς βοηθούν και τελικά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας.
Μια τέτοια εφαρμογή είναι, αναντίρρητα, το Google Maps. Παρέχει φωτογραφίες τραβηγμένες από δορυφόρους, αναλυτικές λεπτομέρειες για την κίνηση στους δρόμους και όλα τα πιθανά δρομολόγια για να φτάσει κάποιος στον προορισμό του. Χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση από σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους παγκοσμίως, ενώ πρόσφατα υπήρξαν και πολλές αναβαθμίσεις που κάνουν τη ζωή μας ακόμα πιο εύκολη.
Στον τομέα των αγορών, οι δημοφιλείς εφαρμογές είναι πάρα πολλές. Σε μια εποχή που οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν ανέβει κατακόρυφα, εφαρμογές όπως η Amazon, το Ebay και το Skroutz έχουν τεράστια απήχηση στο κοινό. Σε όλες αυτές τις εφαρμογές, ο καταναλωτής μπορεί να κάνει εγγραφή στην πλατφόρμα, να αναζητήσει τα προϊόντα του και να κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά και με ασφάλεια.
Μια εφαρμογή καθοριστικής σημασίας είναι, αναμφισβήτητα, το Linkedin. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα μέσα επαγγελματικής δικτύωσης που έκανε την επίσημη εμφάνιση του για πρώτη φορά το 2003. Είναι ένας ιστότοπος που χρησιμοποιείται, κατά κόρον, για την εύρεση εργασίας, αφού πολλές θέσεις ανεβαίνουν αποκλειστικά στο Linkedin. Είναι μια εφαρμογή που αρχίζει και αποκτά τεράστια δύναμη και στην Ελλάδα, ενώ μετράει περίπου 300 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως.
Στον κλάδο της μεταφοράς και της παράδοσης φαγητού (delivery), η εφαρμογή e-food είναι, χωρίς αμφιβολία, η πιο δημοφιλής για τα ελληνικά δεδομένα. Ιδρύθηκε το 2012 και συνεργάζεται με πάνω από 20.000 καταστήματα σε όλη την επικράτεια. Λαμβάνει εκατοντάδες παραγγελίες καθημερινά, εισπράττει διαδικτυακά τα χρήματα και εκτελεί τις παραγγελίες άμεσα στο σπίτι σου. Αξίζει να αναφερθεί πως η e-food έχει συνεργασίες από ακριβά εστιατόρια μέχρι μικρά καφέ και φούρνους σε όλες τις γωνίες της Ελλάδας.
Θα αποτελούσε τεράστια παράλειψη να μη γίνει μνεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Facebook, Twitter, Instagram, Tik Tok είναι μόνο κάποιες από τις εφαρμογές που έχουν τεράστια και καθημερινή επισκεψιμότητα. Ενδεικτικό είναι πως το Facebook, παρότι θεωρείται από κάποιους ξεπερασμένο, συνεχίζει να έχει σχεδόν 2,5 δισεκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή, το Instagram τείνει να αποκτήσει την πρωτοκαθεδρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ιδρύθηκε το 2010, αναπτύχθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, πρόκειται για ένα σύγχρονο μέσο που προωθεί κυρίως εικόνες και βίντεο και αριθμεί 1 δισεκατομμύριο χρήστες ανά μήνα.
Όταν ιδρύθηκε το Twitter το 2006, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως εν έτει 2023, θα γινόταν ένα ισχυρότατο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο χρησιμοποιείται για ανταλλαγή απόψεων, άσκηση κριτικής, ακόμα και για ρητορική μίσους. Σήμερα, έχει φτάσει αισίως τους 1,3 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, ενώ κάθε μέρα δημοσιεύονται 500 εκατομμύρια tweets.
Στο χώρο των μεταφορών, οι ΗΠΑ έχουν πάλι τα πρωτεία. Αναλυτικότερα, η εφαρμογή Uber αναπτύχθηκε, σε πρώτη φάση στις ΗΠΑ, με έτος ίδρυσης το 2009. Διευκόλυνε τόσο πολύ τους ανθρώπους στις μετακινήσεις τους, που δεν άργησε να έρθει και στην Ευρώπη. Είναι μια υπηρεσία που φέρνει τους οδηγούς σε επαφή με τους επιβάτες γρήγορα και άμεσα, γεγονός που για πρώτη φορά έθεσε σε κίνδυνο την παραδοσιακή υπηρεσία του ταξί.
Όσο και να υπάρχει ένα ποσοστό ανθρώπων που αμφισβητεί τη θετική πλευρά των εφαρμογών και γενικότερα της τεχνολογίας, ένα αντικειμενικό πλεονέκτημα όλων των εφαρμογών είναι πως είναι εύχρηστες και κατανοητές για τον κάθε χρήστη. Δεν είναι τυχαίο πως πλέον όλες οι δραστηριότητες, από το πόκερ μέχρι το ποδόσφαιρο και από παιχνίδια γνώσεων μέχρι και το μπάσκετ, υπάρχουν πλέον σε διαδικτυακή μορφή. Για παράδειγμα, μέσω της πλατφόρμας PokerStars, μπορεί κάποιος να ασχοληθεί με όλες τις υποκατηγορίες του πόκερ, ενώ αντίστοιχα μέσω της πλατφόρμας της , με όλα τα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα. Και οι επιλογές είναι πάρα πολλές, για το πιο λαοφιλές άθλημα μέχρι και το λιγότερο.
Κάπως έτσι, επομένως, η ζωή των ανθρώπων έγινε ευκολότερη, πιο άμεση και κάπως έτσι οι εφαρμογές εξελίχθηκαν στον πιο σημαντικό συνδετικό κρίκο της παγκόσμιας κοινότητας.
To άρθρο Η σημασία των εφαρμογών στην καθημερινότητά μας δημοσιεύτηκε στο NewsIT .