Την εξέλιξη των τιμών στα προϊόντα που περιέχονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» την 5η εβδομάδα εφαρμογής του (30/11-6/12), καταγράφει το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, στο 94,7% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού», οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές την τρέχουσα εβδομάδα.
Πιο αναλυτικά, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα:
στα 192, ποσοστό 23,5%, η τιμή μειώθηκε με τη μεσοσταθμική μείωση ανά προϊόν να διαμορφώνεται στο –25,8%, στα 581, ποσοστό 71,2%, η τιμή παρέμεινε σταθερή στα 43, ποσοστό 5,2%, η τιμή αυξήθηκε οριακά στις περισσότερες περιπτώσεις.
Το σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές
Σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, το συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» είναι μειωμένο στη συντριπτική πλειονότητα των σούπερ μάρκετ.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με τη μεγαλύτερη μείωση (- 9,65%) είναι τα «My Market», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Οι ποσοστιαίες μεταβολές στο «καλάθι του νοικοκυριού» κάθε αλυσίδας
Σούπερ μάρκετ: Οι 3 κατηγορίες προϊόντων με τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών τον Οκτώβριο
Στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου) του 2022 από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 5%, που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος «έτρεξε» με +10% σε αξία και οριακά αρνητικός σε όγκους -0,6%, ωστόσο η τελευταία εβδομάδα (κλείσιμο 30/10) παρουσίασε απότομη πτώση(-4,8%).
Τα στοιχεία του δεκαμήνου δείχνουν ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 16,1% στο δεκάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 13,9%.
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο δεκάμηνο αυξήθηκε 5,4%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 3,2% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 1,2%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,8%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,4%), στα σνακς (1,4%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (1,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,4%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,4%).
Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).
Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα πολύ μικρά καταστήματα, έως 400 τ.μ. καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στο δεκάμηνο (10,4%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 13,6%. Ο τζίρος στα υπερμάρκετ (καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ.) έχει αυξηθεί κατά 6,2%, με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 14,2%. Κατά 4,1% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.), με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 34,1%, ενώ η μικρότερη αύξηση, 2,5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 38,1% του συνολικού τζίρου.
Νews ieidiseis και ειδήσεις για την Οικονομία Read More