Κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Τόκιο ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν παρέλειψε να προμηθευτεί και να φέρει στην Αθήνα το φημισμένο γιαπωνέζικο τσάι Matcha που επί αιώνες απολαμβάνουν οι ευγενείς Γιαπωνέζοι ως ελιξήριο για την υγεία τους, αλλά και ως μέρος του διαλογισμού!
Το τσάι Matcha είναι γεμάτο θρεπτικά συστατικά, με βιταμίνες C, A, B1-6, E και K, μαζί με πάνω από 30 ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρος και νάτριο! Με το γιαπωνέζικο τσάι Matcha που αποδεδειγμένα ενισχύει την ενέργεια και την παραγωγικότητα ο Κυριάκος Μητσοτάκης μπαίνει στην προεκλογική μάχη του 2023 η οποία αναμένεται να είναι γεμάτη με παγίδες και απρόοπτα.
Πλέον κάθε πρωί με μια κούπα γιαπωνέζικου τσαγιού Matcha ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσέρχεται στον «πρωινό καφέ», την σύσκεψη με το επικοινωνιακό του επιτελείο για να αναλύσουν τα δεδομένα της προεκλογικής περιόδου όπως αυτά διαμορφώνονται μέρα με την μέρα, να εκτιμήσουν τις κινήσεις των αντιπάλων και να χαράξουν την στρατηγική τους για τα επόμενα βήματα.
Στις εθνικές εκλογές η σύγκριση θα γίνει μεταξύ Μητσοτάκη και Τσίπρα υποστηρίζουν εδώ και μήνες αρθρογράφοι και πολιτικοί αναλυτές προσκείμενοι στο κυβερνητικό σχήμα και προφανώς δεν έχουν άδικο. Οι σοβαρότεροι εξ αυτών – κάποιοι συμμετέχουν στον «πρωινό καφέ» του Μαξίμου- στέκονται στα ποιοτικά στοιχεία που καθορίζουν την σύγκριση των μονομάχων κατά την εκλογική αναμέτρηση και προβληματίζονται αναλόγως.
Μύθοι και πραγματικότητα
Ο Μητσοτάκης γνωρίζει καλύτερα αγγλικά από τον Τσίπρα. Σωστά! Ο Μητσοτάκης χειρίζεται την αγγλική γλώσσα όσο ελάχιστοι στην Ελλάδα, ο Τσίπρας μιλάει αγγλικά όπως οι περισσότεροι Έλληνες.
– Ποιοι κοροϊδεύουν τον Τσίπρα για τα αγγλικά του; Οι λίγοι ή οι πολλοί; Σίγουρα οι λίγοι! Οι πολλοί τάσσονται με τα αγγλικά του Τσίπρα γιατί αυτά μπορούν να φτάσουν και να καταλάβουν. Τάσσονται με τα δικά τους Αγγλικά των συνοικιακών φροντιστηρίων και όχι των κολεγίων.
Ο Μητσοτάκης εξακολουθεί να έχει καλύτερο πέρασμα στη Μεσαία Τάξη απ´ ότι ο Τσίπρας. Είναι όμως έτσι; Καταρχάς πώς προσδιορίζεται η «Μεσαία Τάξη»; Ζούσε καλύτερα το 2015, το 2020 ή το 2023; Η απάντηση εξάγεται από ορισμένα πραγματικά δεδομένα :
~ Τα βασικά προβλήματα της μεσαίας τάξης όπως φόροι και ακρίβεια παραμένουν.
~ Ο ΕΝΦΙΑ παραμένει αν και μειούμενος , η εισφορά αλληλεγγύης δεν έχει καταργηθεί πλήρως όπως είχε τάξει το 2018 ο Μητσοτάκης.
~ Η μεσαία τάξη εξακολουθεί να καταβάλλει 51% των φορολογικών εσόδων, ενώ προ κρίσεως κατέβαλλε 39,3%. Αντιθέτως η ανώτερη εισοδηματική τάξη αντί για 50% που κατέβαλλε προ κρίσης, σήμερα παρέχει μόλις 38,1% των φορολογικών εσόδων!
~ Η μεσαία τάξη και κυρίως η μισθωτή καθώς βλέπει την φοροδιαφυγή να καλπάζει νιώθει ότι παραμένει το μεγάλο θύμα. Ο θυμός της διογκώνεται εξ αιτίας της αισχροκέρδειας και της ακρίβειας στα είδη βασικής ανάγκης.
~ Η μεσαία τάξη δεν πιστεύει σε σωτήρες ούτε σε Μωϋσήδες. Στις μετρήσεις κάθε άλλο διαφαίνεται ότι θα προσέλθει μπετόν αρμέ στην κάλπη για να υπερψηφίσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη .
Το 62,9% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η κυβέρνηση έχει κοροϊδέψει τη μεσαία τάξη. Ένα ποσοστό μεγαλύτερο (63%) θεωρεί ότι η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να υλοποιήσει μια βασική της υπόσχεση, την ασφάλεια στην καθημερινότητα. Το 57% δηλώνει αδυναμία να ανταποκριθεί στις πάγιες υποχρεώσεις του μήνα ενώ το 40,4% δηλώνει ότι έχει επιδεινωθεί η οικονομική του κατάσταση.
Παρ´ όλα αυτά ένα μεγάλο ποσοστό (40%) της μεσαίας τάξης εξακολουθεί να θεωρεί την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (2015-2019) ως τη χειρότερη περίοδο της χώρας.
Ωστόσο, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει στοχευμένες κινήσεις για να προσεγγίσει και πάλι την μεσαία τάξη. Ποντάρει στο θυμό της ότι παραμένει το μεγάλο θύμα της φοροδιαφυγής και υπερφορολογείται καθώς η παρούσα κυβέρνηση διευκολύνει τους πλούσιους να ξεφεύγουν από την τσιμπίδα της εφορίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει σημαία του την έκθεση της ΓΣΒΕΕ, που αποκαλύπτει ότι στις 21 μεγαλύτερες επιχειρήσεις, που από 1,4 δισεκατομμύρια κέρδη το πρώτο εννεάμηνο του 2021, τώρα έχουν εκτιναχθεί στα 3,7 δισεκατομμύρια. Αυτό σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν οφείλεται ότι αυξήθηκε η επιχειρηματικότητα ή βγήκαν καινούργιες τεχνολογίες και νέα προϊόντα.
Το επικοινωνιακό επιτελείο του Κυρ Μητσοτάκη καλείται να αντιμετωπίσει την βασική προεκλογική κατηγορία του Αλέξη Τσίπρα που φαίνεται να έχει πέρασμα στα λαϊκά στρώματα και στην μεσαία τάξη : «Νοιάστηκες για τους πλούσιους και όχι για τους μεσαίους και τους φτωχούς» ή « Διασπάθισες το κοινοτικό χρήμα για το COVID στους πλούσιους και στα πετσο-μένα ΜΜΕ και δεν τα διέθεσες εκεί που τα είχαν ανάγκη».
Στην σύγκριση Μητσοτάκη – Τσίπρα στο πεδίο της ψηφιακής διακυβέρνησης αν και εκ πρώτης όψεως διαφαίνεται υπέροχη του Κυρ. Μητσοτάκη, ωστόσο σε μια δημόσια αντιπαράθεση μπορεί να του γυρίσει μπούμερανγκ. Αν και η ψηφιακή διακυβέρνηση θεωρείται η μεγάλη επιτυχία της κυβέρνησης αυτό το πιστώνεται προσωπικά ο Κυρ. Πιερρακάκης ενώ στο Μαξίμου φοβούνται ότι ο Τσίπρας μπορεί να επιφέρει καίριο χτύπημα στον Κυρ. Μητσοτάκη κατηγορώντας τον ότι ως υπουργος Μεταρρύθμισης δεν είχε πιστέψει στην ψηφιακή διακυβέρνηση με αποτέλεσμα να μην προχωρήσουν συγκεκριμένα ευρωπαϊκά προγράμματα και να χαθούν για την Ελλάδα επιδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων. Ο δε Τσίπρας εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμος να θυμίσει στον Μητσοτάκη ότι το υπουργείο ψηφιακής μεταρρύθμισης που μεγαλούργησε ο Κυριάκος Πιερρακάκης είχε ιδρυθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και όχι από την ΝΔ. Στην σύγκριση ως προς τα ηγετικά χαρακτηριστικά των δυο προέδρων, της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ οι συμβουλάτορες του Μαξίμου στέκονται σε τρία σημεία :
~ Την αμεσότητα.
~ Το ρίσκο.
~ Την διορατικότητα στα μεγάλα γεωπολιτικά θέματα που άπτονται της διπλωματίας Και της οικονομίας.
Στον πρωινό καφέ του Μαξίμου δεν υποτιμούν το χάρισμα της αμεσότητας που διαθέτει ο Τσίπρας . Γνωρίζουν ότι ενοχλεί τον Μητσοτάκη η επιμονή και η μεθοδικότητα του Τσίπρα να τον προκαλεί και να τον προσκαλεί σε τηλεμαχία. Ενοχλεί δε περισσότερο τον πρωθυπουργό το θέμα του ντιμπέιτ όταν το ζητάει η Πόπη Τσαπανίδου μια γυναίκα που εκτός όλων των άλλων περνάει το μήνυμα της δειλίας για εκείνον.
– Φοβούνται στο Μαξίμου ότι ο Τσίπρας θα παίξει με το χαρτί της «δειλίας» για τον Κυρ. Μητσοτάκη. «Δειλία» για τις υποκλοπές, «δειλία» και για τη συμφωνία των Πρεσπών.
– Φοβούνται στο Μαξίμου τι άλλο έχει να βγάλει ο Τσίπρας για τις υποκλοπές καθώς τον ακούνε να καταγγέλλει με σιγουριά και στόμφο ότι όλο το σκάνδαλο φέρει την υπογραφή Μητσοτάκης ως να διαθέτει ηλεκτρονικά αποτυπώματα για το «έγκλημα Δημοκρατίας» όπως χαρακτηρίζει το σκάνδαλο των υποκλοπών!
Φοβούνται στο Μαξίμου την προεκλογική αντιπαράθεση για την Συμφωνία των Πρεσπών. Θεωρούν κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι ο Τσίπρας στα ηγετικά του προσόντα να προβάλει το υψηλό πολιτικό ρίσκο που έλαβε με τη συμφωνία των Πρεσπών και που του στοίχισε πρόσκαιρα την πρωθυπουργία. Η ΝΔ δεν θα επιθυμούσε να επικεντρωθεί η προεκλογική αντιπαράθεση στη Συμφωνία των Πρεσπών, διότι:
1ον Η ίδια η ζωή έχει δικαιώσει την Συμφωνία των Πρεσπών καθώς αποτελεί πυλώνα σταθερότητας στα Δυτικά Βαλκάνια σε μια περίοδο που συγκεντρώνονται μαύρα απειλητικά σύννεφα πάνω απ´ αυτά λόγω της γενικότερης αποσταθεροποίησης που προκαλεί το Ουκρανικό. Η ΝΔ θα προτιμούσε το θέμα των Πρεσπών να ξεχαστεί ώστε να μην ξύνονται πληγές και ενθυμούνται οι σύμμαχοι (ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΗΠΑ) την επιπόλαια στάση που τήρησε το 2018 ως αξιωματική αντιπολίτευση.
2ον Η οποιαδήποτε επίκληση ή κριτική στη συμφωνία των Πρεσπών δεν συσπειρώνει τους ψηφοφόρους της ΝΔ απεναντίας τους στρέφει προς τα άκρα της Δεξιάς. Δεν είναι τυχαία η επανεμφάνιση του «θυρωρού» της γαλάζιας πολυκατοικίας Γιώργου Καρατζαφέρη.
3ον Υπάρχει ο φόβος στο Μαξίμου ότι κατά την προεκλογική αντιπαράθεση για το Μακεδονικό ο Τσίπρα θα επικαλεστεί τη θαρραλέα στάση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη ως προς το ζήτημα αυτό και θα την συγκρίνει με τη δειλία του υιού του. Μια σύγκριση που δεν αντέχει προσωπικά, αποσυντονίσει και εκνευρίζει τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Μερικοί εκ των προβληματισμών που διατυπώνουν σοβαροί άνθρωποι – επαγγελματίες που βρίσκονται δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και οι οποίοι θεωρούν ότι οι προσέχεις εκλογές δεν είναι περίπατος όπως οι δημοσιευθείσες δημοσκοπήσεις προαναγγέλλουν. Ούτε πιστεύουν ότι η προεκλογική αντιπαράθεση πρέπει να διεξάγεται με βρώμικα όπλα είτε από τον υπόνομο του διαδικτύου, είτε με νέου τύπου «αυριανισμό» ακολουθώντας ξεπερασμένες πρακτικές με απίστευτη τοξικότητα που χρησιμοποιήθηκαν από την ΝΔ κατά την προηγούμενη προεκλογική περίοδο του 2019.
Καμία προεκλογική περίοδος είναι ίδια με την προηγούμενη. Κάθε περίοδος έχει τα δυνατά και αδύνατα σημεία. Αρκεί να τα εντοπίσει κανείς εγκαίρως και να τα διαχειριστεί καταλλήλως.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ Read More