Τα… τρικ εταιρειών σε αρκετά προϊόντα δεν έχουν περάσει απαραιτήρητα από τους καταναλωτές που επισκέπτοναι τα σούπερ μάρκετ. Η τακτική που ακολουθούν τον τελευταίο καιρό πολλές εταιρείες, καθιστά τους πολίτες να είναι σε επαγρύπνηση σε κάθε τους αγορά.
Τι κάνουν όμως και χρεώνουν ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές, πέρα από τις ήδη αυξημένες τιμές στα προϊόντα.
Αυτό είναι το «κόλπο» που κάνουν οι εταιρείες στα σούπερ μάρκετ
Κρατούν την ίδια συσκευασία του προϊόντος, και μειώνουν την ποσότητα του περιεχομένου.
Π.χ ένα απορρυπαντικό που ζύγιζε 3.5 κιλά καθαρό προϊόν, πωλείται τώρα 3 κιλά, διατηρώντας, όμως, την παλιά του συσκευασία. Αν και στο κουτί αναγράφεται η ποσότητα που υπάρχει μέσα, ωστόσο, ο καταναλωτής που έχει συνηθίσει τόσα χρόνια την εν λόγω συσκευασία το αγοράζει.
Όταν όμως, πάει στο σπίτι, συνειδητοποιεί ότι πρέπει να… ψάξει για να βρει το προϊόν.
Σε πόσα προϊόντα μειώθηκε η ποσότητα
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», σε πάνω από 238 ετικέτες έχει μειωθεί η ποσότητα, ενώ παράλληλα άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν πως το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεπεράσουν τις 500.
Έρχονται μηνύσεις για τα «κόλπα»
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, όπως αναφέρει ο πρόεδρός της Απόστολος Ραυτόπουλος στην εφημερίδα ετοιμάζει μηνύσεις:
«Βρισκόμαστε σε συνεννόηση με τη νομική μας υπηρεσία και είμαστε στη φάση της διεργασίας, ώστε να κατατεθεί η μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία».
Ωστόσο, ο αρμόδιος γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, αναφέρει πως δεν κατανοεί την κίνηση της Ένωσης Καταναλωτών: «Στην Ελλάδα, επειδή υπάρχουν διατάξεις για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας, μπορεί να καταστεί παράνομη μια τέτοια πρακτική, αν η τιμή του νέου προϊόντος που έχει μειωμένη ποσότητα είναι τόσο υψηλή ώστε να ξεπερνά το μέγιστο περιθώριο κερδοφορίας που επιτρέπεται στις επιχειρήσεις. Ουσιαστικά, αυτό με το οποίο δουλεύαμε πριν από την έναρξη της πληθωριστικής κρίσης, που ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου του 2021. Βέβαια, όλα θα κριθούν στα δικαστήρια».
Αναφορικά με το πρόβλημα με τις μικρότερες συσκευασίες, ο γενικός γραμματέας λέει ότι ένας καταναλωτής που αγόραζε μια συσκευασία των 100 γραμμαρίων καφέ, επειδή το συγκεκριμένο προϊόν ακρίβυνε, ενδεχομένως θα δοκίμαζε να πάει σε μια φθηνότερη ετικέτα.
Αυτός είναι ο λόγος που η εταιρεία προτιμά να δημιουργήσει μια συσκευασία με μικρότερη ποσότητα, προκειμένου να διατηρήσει την τιμή σε αυτά τα επίπεδα ή να την αυξήσει λιγότερο.
Σε ποια προϊόντα έγιναν αυξήσεις και μείωση ποσότητας
Πριν έρθουν οι νέες αυξήσεις, ήδη απλησίαστα είναι βασικά προϊόντα, όπως ζυμαρικά, σάλτσες, απορρυπαντικά, σοκολατοειδή και βρεφικές πάνες, τα οποία έχουν αυξηθεί κατά 30%, ενώ στα κρέατα και τα πουλερικά οι αυξήσεις αγγίζουν το 25% και στα καθαριστικά σπιτιού κατά 19%.
Δείτε παραδείγματα των αυξήσεων και των μειώσεων της ποσότητας:
Βρεφικές πάνες: Από 28 τμχ στην τιμή 7,1 ευρώ, πλέον είναι 26 τμχ στην τιμή 7,3 ευρώ
Αφρόλουτρα: Από 850 ml στην τιμή των 3,96 ευρώ, πλέον είναι 750 ml και 4,45 ευρώ
Σοκολατούχο γάλα: Από 500 γρ στην τιμή 1,42 ευρώ, πλέον είναι 450 γρ στην τιμή των 1,71 ευρώ
Στραγγιστό γιαούρτι: Το 1 κιλό πωλούνταν για 3,67 ευρώ, πλέον τα 900 γρ κοστίζουν 3,98 ευρώ
Φτερούγες κοτόπουλου: Τα 720 γρ κόστιζαν 3,53 ευρώ, πλέον τα 650 γρ. φτάνουν τα 4,07 ευρώ
Ψωμί τοστ: Τα 350 γρ. κόστιζαν 1,16 ευρώ, τώρα μειώθηκε στα 325 γρ. και πωλείται 1,20 ευρώ
Κρουασάν: Από 110 γρ και 0,95 ευρώ, πλέον τα 0,95 γρ πωλούνται 0,98 ευρώ
Κεφαλογραβιέρα: Από 250 γρ και 4,07 ευρώ, πλέον τα 200 γρ κοστίζουν 4,68 ευρώ
Νews ieidiseis και ειδήσεις για την Οικονομία Read More