Οι κινητοποιήσεις για τη στήριξη των κινηματογραφικών χώρων που κινδυνεύουν με «λουκέτο» στο νέο ξενοχοδοποιημένο κέντρο της Αθήνας, όπως χαρακτηρίστηκε από τον συνιδιοκτήτη της επιχείρησης Ιντεάλ Γ. Σπέντζο, συνεχίζονται.
Από την Τετάρτη έχουν ανακοινωθεί δράσεις με δωρεάν προβολές που θα λάβουν χώρα σήμερα Κυριακή 2/4, με σκοπό την ενημέρωση του κοινού για τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν τρεις ιστορικοί χώροι τέχνης.
Εδώ μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα προβολών:
Συνέντευξη τύπου την Τρίτη, ανοιχτή στο κοινό
Την Τρίτη θα πραγματοποιηθεί στον κινηματογράφο Ιντεάλ ανοιχτή συνέντευξη τύπου με σκοπό την ενημέρωση του κοινού για την υπάρχουσα κατάσταση.
[Credit: Απόλλων Κ. Μπόλλας]
Οι δράσεις συνεχίζονται την Πέμπτη:
Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, ένας θεσμός που ξεκίνησε με την υποστήριξη της εφημερίδας Ελευθεροτυπία και στη συνέχεια στάθηκε επάξια δίπλα στα σημαντικά φεστιβάλ που λαμβάνουν χώρα στην καρδιά της Αθήνας, στέκεται δίπλα στις αίθουσες που κινδυνεύουν να κλείσουν.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Νίνος Φένεκ Μικελίδης, έχοντας συνεργαστεί στο παρελθόν με τις περισσότερες Αθηναϊκές αίθουσες στο πλαίσιο προβολών του Φεστιβάλ, έδειξε αμέσως έμπρακτα τη συμπαράσταση του. Οργανώνει και συντονίζει δύο δωρεάν προβολές στους κινηματογράφους Τριανόν και Στούντιο, δύο ταινιών που είχαν προβληθεί στο Πανόραμα και συνειρμικά προάγουν την ιδέα της αλληλεγγύης.
Συγκεκριμένα την Κυριακή 2 Απριλίου στον κινηματογράφο «Τριανόν» στις 9.30 μ.μ. θα προβληθεί η ταινία του Κεν Λόουτς «Το Όνομα μου είναι Τζο». Την Πέμπτη 6 Απριλίου, στον κινηματογράφο «Στούντιο» στις 8 μ.μ.: θα προβληθεί «Ο Καιρός των Τσιγγάνων» του Εμίρ Κουστουρίτσα. Και οι δύο καλλιτέχνες έχουν επισκεφτεί τουλάχιστον έναν από τους τρεις κινηματογράφους που κινδυνεύουν με λουκέτο, ενώ συχνά δείχνουν αλληλέγγυοι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες κινηματογραφιστές.
Πώς μπορείτε να βοηθήσετε;
Εδώ και λίγες μέρες με προωθήσεις κυρίως από τα social media, γίνεται μια προσπάθεια συγκέντρωσης υπογραφών για τον χαρακτηρισμό των τριών κινηματογράφων που κινδυνεύουν με λουκέτο, ως διατηρητέα μνημεία πολιτισμού. Το μήνυμα που έχει αναπαραχθεί, μαζί με το link που μπορείτε αν θέλετε να υπογράψετε, είναι το ακόλουθο: «Στο παρακάτω link μπορείτε να υπογράψετε για να κρατήσουμε ζωντανή την 7η Τέχνη και τον πολιτισμό στη χώρα μας υποστηρίζοντας τις αιτιολογικές εκθέσεις της Διεύθυνσης Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος (ΔΑΟΚΑ/ΥΠΕΝ) που προτείνουν να χαρακτηριστούν ως διατηρητέες οι χρήσεις των κινηματογράφων ΑΣΤΟΡ και ΙΝΤΕΑΛ». Για το link, πατήστε εδώ.
Σύντομο Ιστορικό
Πριν από περίπου μισό χρόνο, έγινε για πρώτη φορά έκκληση από τους άμεσα ενδιαφερόμενους για την προστασία με κήρυξη των κινηματογράφων της Αθήνας ως διατηρητέους. Τότε το υπουργείο Εργασίας και ο eΕΦΚΑ, διαβεβαίωναν ότι θα υπάρξει σεβασμός την ιστορικότητα των κτιρίων και των χρήσεων τους και συγκεκριμένα πως δεν θα υπήρχε καμία αλλαγή στη χρήση των κινηματογράφων Αελλώ, Άστορ και Ιντεάλ. Λίγους μήνες αργότερα, με την υπογραφή της μίσθωσης του οικοδομικού τετραγώνου που στεγάζεται εκεί και το Ιντεάλ, η διαβεβαίωση ανατράπηκε καθώς είχε δοθεί δυνατότητα στον νέο ενοικιαστή να μη σεβαστεί ουσιαστικά ούτε την ιστορικότητα του κινηματογράφου, ούτε την 101χρονη ιστορία του. Η πρόθεση της εταιρίας που έχει αναλάβει να αναπλάσει και να μετασχηματίσει το «φιλέτο-τετράγωνο» της Πανεπιστημίου είναι να μετατρέψει τον χώρο σε συνεδριακό κέντρο που ενδέχεται να υπάρχει και η δυνατότητα προβολής ταινιών, σε καμία περίπτωση όμως να παραμείνει εκεί ο γνωστός κινηματογράφος Ιντεάλ και οι άνθρωποί του· γιατί κακά τα ψέματα: Οι κεντρικοί κινηματογράφοι είναι οι Άνθρωποί τους.
Εδώ να υπογραμμίσουμε πως το όραμα της Μελίνας Μερκούρη, να προστατευτούν οι θερινοί κινηματογράφοι ως διατηρητέα μνημεία, πραγματοποιήθηκε τρία χρόνια μετά τον θάνατό της, το 1997.
Όλα αυτά ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν κλείσει ήδη οι κινηματογράφοι Έμπασσυ (Κολονάκι), Πτι Παλαί (Παγκράτι), Όσκαρ (Πατησίων), Χολαργός (Χολαργός).
Λίγα λόγια για τους κινηματογράφους που κινδυνεύουν:
[Credit: Απόλλων Κ. Μπόλλας]
Ο κάθε κινηματογράφος με τη μορφή οικογενειακής επιχείρησης είναι οι άνθρωποί του και οι επιλογές τους. Είναι άξιο έρευνας αν έχει πραγματική σημασία η μετάβαση τους σε μια «νέα πολυμορφική πραγματικότητα», όπως τις τελευταίες μέρες διαδίδεται.
Ο πολύπαθος κινηματογράφος Ιντεάλ που στο παρελθόν είχε καταστραφεί από πυρκαγιά, μοιάζει με φοίνικα που αναβιώνει από τις στάχτες του, σα να υποθάλπεται από τις ταινίες που έχει προβάλλει που στο παρελθόν έχουν βραβευτεί με χρυσό Φοίνικα.
Όσο για τον κινηματογράφο «Άστορ», σε πείσμα των καιρών και των ενοικιαστών του, άνοιξε μετά από μακροχρόνιο λουκέτο για να κινδυνεύει σύντομα να μετατραπεί σε γραφεία.
Να αναφέρουμε ότι ο κινηματογράφος «Ίριδα» στην Ακαδημίας (πλησίον του κινηματογράφου «Όπερα»), εδώ και πολλά χρόνια είναι η στέγη του Κινηματογραφικού Τομέα του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εκεί λαμβάνουν χώρα προβολές, συζητήσεις και κινηματογραφικά σεμινάρια.
www.ertnews.gr
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Archives – ertnews.gr Read More