Στον προγραμματισμό των έργων που θα προωθήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντάχθηκε, με πρόσφατη απόφαση του υπουργού Κ. Καραμανλή, ο οδικός άξονας «Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο – Αστακός», ένα project που παλιότερα είχε αποφασιστεί να πάρει τη «σφραγίδα εθνικού επιπέδου» καθώς δεν ήταν εύκολο να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια.
Στην παρούσα φάση, σύμφωνα με το insider.gr το υπουργείο βάζει υπό την χρηματοδοτική «ομπρέλα» του τομεακού του προγράμματος την εκπόνηση των μελετών.
Με δημοσίευση και στη «Διαύγεια» προκύπτει ότι αποφασίστηκε η ένταξη της πράξης «Μελέτες Οδικού Άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο – Αστακός στο «ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025» και στον Άξονα Προτεραιότητας «Οδικές υποδομές».
Η Πράξη χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ). Η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 8.000.000,00 € και αφορά το ποσό που χρηματοδοτείται ή θα χρηματοδοτηθεί από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης. Η ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 31η/12/2022 και ως ημερομηνία λήξης της Πράξης ορίζεται η 31η/12/2025.
Αν συνυπολογιστεί ότι στην περιοχή γίνονται ή σχεδιάζονται και άλλα σημαντικά έργα, όπως η σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια Οδό (σε επίπεδο μελετών για την ώρα), η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, ο οδικός άξονας Ακτιο – Αμβρακία και άλλα, προκύπτει η πρόθεση του υπουργείου Υποδομών να αναβαθμίσει τις οδικές υπηρεσίες στο ευρύτερο αυτό γεωγραφικό «μέτωπο».
Επιπρόσθετα, στο «τραπέζι» είναι και η προώθηση του έργου «Βελτίωση 9ης Εθνικής οδού – Τμήμα παράκαμψη Γιάλοβας», κόστους 45,5 εκατ. ευρώ, που επίσης «μπήκε» στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου.
Φυσικό αντικείμενο του «Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο (Ιόνια Οδός)»
Όσον αφορά στον οδικό άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο (Ιόνια Οδός), αποτελεί μέρος του Ελληνικού Διευρωπαϊκού δικτύου, σύμφωνα με τον κανονισμό 1315/2013 της Ε.Ε. και ειδικότερα του comprehensive network. Αποτελείται από τα οδικά τμήματα α) Λαμία-Καρπενήσι και β) Καρπενήσι-Αγρίνιο (Ιόνια Οδός).
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην εκπόνηση των αναγκαίων μελετών και στην εκτέλεση των αναγκαίων για τις μελέτες αυτές ερευνητικών εργασιών, για νέα χάραξη (ή και βελτίωση), καθώς και στην ωρίμανση υφιστάμενων μελετών, των υπόψη τμημάτων του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο (Ιόνια Οδός) σε συνολικό μήκος περίπου 193 χλμ. Επιπρόσθετα, περιλαμβάνονται και οι αναγκαίες συμπληρωματικές μελέτες στο τμήμα Ιόνια Οδός-Αστακός.
Το υπόψη έργο διαχωρίζεται μελετητικά σε 3 υποτμήματα και προβλέπεται να εκπονηθεί με τις ακόλουθες τρεις (3) διακριτές μελέτες, που θα ανατεθούν χωριστά:
-Μελέτη βελτίωσης της Ε.Ο. Λαμίας-Καρπενησίου στο τμήμα Μακρακώμη-Νεοχωράκι
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην εκπόνηση των αναγκαίων μελετών και στην εκτέλεση των αναγκαίων για τις μελέτες αυτές ερευνητικών εργασιών, για την ανακατασκευή και βελτίωση, καθώς και στην ωρίμανση υφιστάμενων μελετών του οδικού τμήματος Μακρακώμη-Νεοχωράκι σε μήκος περίπου 8 χλμ.
-Μελέτη βελτίωσης της Ε.Ο. Καρπενησίου-Αγρινίου στο τμήμα Καρπενήσι –Άγ. Βλάσιος Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην εκπόνηση των αναγκαίων μελετών και στην εκτέλεση των αναγκαίων για τις μελέτες αυτές ερευνητικών εργασιών, για την ανακατασκευή και βελτίωση, καθώς και στην ωρίμανση υφιστάμενων μελετών του οδικού τμήματος Καρπενήσι –Άγ. Βλάσιος σε μήκος περίπου 66 χλμ.
-Σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια Οδό και συμπληρωματικές μελέτες στο τμήμα από Ιόνια Οδό-Γουριά-Πλατυγιάλι-Αστακός.
– Σύνδεση Αγρινίου με την Ιόνια οδό και περιφερειακή οδός Αγρινίου: Πρόκειται για νέα χάραξη (ή και βελτίωση) του οδικού τμήματος Αγρίνιο-Κόμβος Ιόνιας σε μήκος περίπου 21 χλμ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει τη μελέτη του οδικού άξονα σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό, μήκους ~13,5χλμ και την Περιφερειακή οδό Αγρινίου μήκους ~7,5χλμ. Η συνδετήρια οδός θα καταλήγει στη προτεινόμενη Περιφερειακή οδό του πολεοδομικού συγκροτήματος Αγρινίου.
– Συμπληρωματικές μελέτες στο τμήμα από Ιόνια Οδό-Γουριά-Πλατυγιάλι-Αστακός: Το φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνει την εκπόνηση των συμπληρωματικών μελετών (προμελετών και οριστικών) του οδικού τμήματος «Αστακός-Κόμβος Ιόνιας Οδού» σε μήκος περίπου 25 χλμ., οι οποίες είναι απαραίτητες για την ωρίμανση και δημοπράτηση προς κατασκευή του έργου. Για τον υπόψη άξονα υπάρχουν 2 εν εξελίξει συμβάσεις για το οδικό Τμήμα «Αστακός-Πλατυγιάλι-Γουριά», όπως περιγράφονται στη «Συνάφεια με άλλα έργα», ενώ το οδικό Τμήμα από την Περιοχή της Γουριάς μέχρι την Ιόνια Οδό (δια μέσου της σήραγγας Αγ. Ηλία) έχει ολοκληρωθεί.
Πρόκειται για το αρχικό πλην όμως κρίσιμο στάδιο της εκπόνησης διαφόρων σταδίων μελετών, που θα καταλήξουν στις οριστικές, όπως: Τοπογραφικά, Μελέτη σκοπιμότητας, Αξιολόγηση Επιπτώσεων Οδικής Ασφάλειας, Γεωτεχνικές έρευνες Α΄ Φάσης, Οριστική Γεωλογική μελέτη, Προμελέτη αποχέτευσης – αποστράγγισης ομβρίων, Προκαταρκτική μελέτη τεχνικών, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, Γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες, Οριστική μελέτη αποχέτευσης – αποστράγγισης οδών, Προμελέτη και Οριστική μελέτη Τεχνικών Έργων, Οριστική μελέτη οδικών έργων, Κτηματολόγιο, Μελέτη σήμανσης-ασφάλισης, Οριστικές μελέτες Η/Φ και Η/Μ.
Πηγή:insider.gr