Μεγάλη δικαστική ήττα υπέστη η Meta την Τετάρτη από την Ευρωπαική Ένωση, κάτι που είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει την διαφημιστική της δύναμη σε Facebook και Instagram.
Και αυτό γιατί οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακάλυψαν πως τόσο το Facebook όσο και το Instagram ανάγκασαν παράνομα τους χρήστες να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Η απόφαση, συμπεριλαμβανομένου ενός προστίμου 390 εκατομμυρίων ευρώ, έχει τη δυνατότητα να απαιτήσει από τη Meta να κάνει δαπανηρές αλλαγές στις δραστηριότητές της που βασίζονται στη διαφήμιση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μια από τις μεγαλύτερες αγορές της.
Άλλωστε η Ευρωπαική Ένωση έχει θεσπίσει νόμο από το 2018 περί απορρήτου δεδομένων με στόχο να περιορίσει τη δυνατότητα του Facebook και άλλων εταιρειών να συλλέγουν πληροφορίες για χρήστες χωρίς την προηγούμενη συγκατάθεσή τους. Ο νόμος τέθηκε σε ισχύ το 2018.
Η υπόθεση εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο η Meta λαμβάνει τη νόμιμη άδεια από τους χρήστες για τη συλλογή των δεδομένων τους για εξατομικευμένη διαφήμιση. Η εταιρεία περιλαμβάνει τη γλώσσα στη συμφωνία των όρων της υπηρεσίας, την πολύ μακροσκελή δήλωση που πρέπει να αποδέχονται οι χρήστες πριν αποκτήσουν πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως το Facebook, το Instagram και το WhatsApp, που ουσιαστικά σημαίνει ότι οι χρήστες πρέπει να επιτρέπουν τη χρήση των δεδομένων τους για εξατομικευμένες διαφημίσεις ή να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες κοινωνικών μέσων της Meta εντελώς.
Το συμβούλιο προστασίας δεδομένων της Ιρλανδίας, το οποίο λειτουργεί ως ο κύριος ρυθμιστής της Meta στην ΕΕ. επειδή τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Ευρώπη βρίσκονται στο Δουβλίνο, είπε η E.U. Οι αρχές διαπίστωσαν ότι η τοποθέτηση της νομικής συναίνεσης στους όρους παροχής υπηρεσιών ουσιαστικά ανάγκασε τους χρήστες να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις, παραβιάζοντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία που είναι γνωστή ως Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων ή G.D.P.R.
Η απόφαση δεν διευκρινίζει πώς η εταιρεία πρέπει να συμμορφωθεί με την απόφαση, αλλά θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα η Meta να επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν εάν θέλουν τα δεδομένα τους να χρησιμοποιούνται για τέτοιες στοχευμένες προωθήσεις. Εάν ένας μεγάλος αριθμός χρηστών επιλέξει να μην κοινοποιήσει τα δεδομένα του, θα αποκόψει ένα από τα πιο πολύτιμα μέρη της επιχείρησης της Meta.
Η ποινή κατά του Meta έρχεται σε αντίθεση με τους κανονισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου δεν υπάρχει ομοσπονδιακός νόμος περί απορρήτου δεδομένων και μόνο λίγες πολιτείες όπως η Καλιφόρνια έχουν λάβει μέτρα για να δημιουργήσουν κανόνες παρόμοιους με αυτούς στην ΕΕ. Ωστόσο, τυχόν αλλαγές που κάνει η Meta ως αποτέλεσμα της απόφασης θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους χρήστες στις Ηνωμένες Πολιτείες. πολλές εταιρείες τεχνολογίας εφαρμόζουν την Ε.Ε. κανόνες σε παγκόσμιο επίπεδο, διότι αυτό είναι ευκολότερο να εφαρμοστεί παρά να τους περιοριστεί στην Ευρώπη.
To άρθρο Meta: Πρόστιμο 390 εκατομμυρίων ευρώ από την ΕΕ σε Facebook και Instagram για προσωποποιημένες διαφημίσεις δημοσιεύτηκε στο NewsIT .