Αρκούδες που σνιφάρουν απαγορευμένες ουσίες, ιστορίες από τη ραχοκοκαλιά του Ρόκυ, ένα «Ήσυχο Κορίτσι» που θορυβεί με την παρουσία της τα Όσκαρ, επανέκδοση μιας ακόμα εμβληματικής ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου και η γεμάτη εσωτερικές εντάσεις νέα ταινία της Κλερ Ντενί… όλα αυτά έρχονται στις μεγάλες οθόνες.
Cocaine Bear
Μετά την κατάποση ενός πακέτου γεμάτου με κοκαΐνη, μια μαύρη αρκούδα οδηγείται από δολοφονική οργή σε μια μικρή πόλη της Τζόρτζια. Η δασοφύλακας, οι ντόπιοι και οι κατά λάθος τουρίστες πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να επιβιώσουν από την επίθεση.
Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια μαύρη κωμωδία αλλιώτικη από τις άλλες. Στις υποταγές μιας κατάστασης που κάποιος μαστουρωμένος τραμπαλίζεται από στιγμές ευθυμίας σε στιγμές αλόγιστης οργής [ή και βαρεμάρας], υπάγεται και η αρκούδα αλλά και η ίδια η ταινία, έχοντας ξεκαρδιστικές στιγμές που αξιοποιεί με σκηνοθετική μαεστρία η Ελίζαμπεθ Μπανκς αλλά και φάσεις ξενερώματος -ιδιαίτερα προς το τέλος με την πάλη εθισμού και μητρότητας- όπου κάποιοι θεατές ίσως κοιτάξουν τα ψηφιακά ρολόγια τους.
Εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα, η ταινία «Cocaine Bear», αποτέλεσε το κύκνειο άσμα του Ρέι Λιότα.
Κριντ ΙΙΙ (Creed III)
Ο Αντώνης Κριντ ευδοκιμεί τόσο στην καριέρα του όσο και στην προσωπική του ζωή. Σύντομα ένα παιδί-θαύμα του μποξ, και ένας παλιός φίλος του που πρόσφατα αποφυλακίστηκε, επανέρχεται στη ζωή του και ίσως στην αρένα. Το πυγμαχικό φραντσάιζ του Ρόκυ μπορεί να μην έχει σε αυτή την ταινία τον Σταλόνε σε εμφανή ρόλο (καθώς παραμένει μόνο παραγωγός), όμως καταφέρνει και κρατάει τον αέρα της ανανέωσης των τελευταίων ταινιών. Απευθύνεται μόνο σε φαν του είδους. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του πρωταγωνιστή της ταινίας, έχει αμηχανίες που σώζονται από το μοντάζ αλλά και τις χαμηλές προσδοκίες αυτού του είδους των φραντσάιζ ή και των spin off.
Το ήσυχο κορίτσι
Στο αγροτικό τοπίο που η σιωπή καλύπτεται από ήχους της φύσης, ξέπνοα ξεφυσήματα ζώων και κηρύγματα εντός και εκτός εκκλησίας, η επιφυλακτική παρατήρηση της Κάιτ, ενός παραμελημένου κοριτσιού που η μητέρα της κρατάει αποστάσεις και ο μέθυσος πατέρας της συνηθίζει να ξεσπά αδιακρίτως, γίνεται οδηγός παρακολούθησης για τους υποψήφιους θεατές.
Από τις πρώτες σεκάνς τη συναντάμε στην προσωρινή της κατοικία, στο Γουέξφορντ, σε συγγενείς της μητέρας της. Το νέο ειρηνικό περιβάλλον, όσο ιδανικό και αν είναι, δεν μοιάζει φιλόξενο για το υπερ-παρατηρητικό κορίτσι καθώς οι ανάδοχοι είναι άνθρωποι των λίγων λέξεων και λιγότερης εξωτερίκευσης των συναισθημάτων. Όσο η εννιάχρονη Κάιτ δένεται μαζί τους, τόσο θα προετοιμάζει το έδαφος για να αγκαλιάσει το μυστικό τους που τους στοιχειώνει.
Ο Κόλουμ Μπερέιντ στο ντεμπούτο του, χρησιμοποιώντας την οπτική θέση, τη σιωπηλή σκέψη, τη βαθιά και αθώα ματιά της νεαρής ηρωίδας μας, καταφέρνει μεθοδικά να ενσωματώσει τον θεατή στην από επιλογή χαμηλόπνοη παρατήρηση. Και αυτό το έχει μεγάλη ανάγκη η 7η τέχνη.
Οι δύο όψεις του ξυραφιού
Σαν μια παράξενη ακροβασία σε διπλή λεπίδα, εξίσου αιχμηρή και από τις δύο πλευρές, η νέα ταινία της Κλερ Ντενί θυμίζει μελόδραμα του Ντάγκλας Σερκ αλά φρανσέζ.
Η Σάρα (Ζιλιέτ Μπινός) και ο Ζαν (Βενσάν Λίντον) ζουν σε ευδαιμονία σε μια θάλασσα αγάπης. Ο πνιγμός καραδοκεί όταν θα εμφανιστεί ως καταλύτης στη ζωή τους ο Φρανσουά (Γκρεγκουάρ Κόλιν), παλιός φίλος του ζευγαριού.
Η Ντενί, όπως και το εξαιρετικά επιλεγμένο για αυτούς τους ρόλους cast, παίζουν ξεδιάντροπα με τις σιωπές σε κοντινά πλάνα και τη φλυαρία από -κυρίως- ακατέργαστες σκέψεις. Επιτίθεται σε ευθεία στα γεγονότα αποφεύγοντας τις δικαιολογίες, όσα δεν είναι απαραίτητα να αναλυθούν εξατμίζονται με την αναφορά τους, τα αναγκαία λέγονται με πράξεις. Σαφέστατα από τις καλύτερες -και πιο προσιτές στο ευρύ κοινό- ταινίες της σκηνοθέτι.
Οι κυνηγοί
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ολοκληρώνει την «Τριλογία της Ιστορίας» με τους «Κυνηγούς».
1977, παραμονή πρωτοχρονιάς. Μια ομάδα αστών κυνηγών ανακαλύπτει μέσα στο χιόνι κοντά στη λίμνη των Ιωαννίνων, το πτώμα ενός αντάρτη του Εμφυλίου, με τις πληγές να μοιάζουν φρέσκες. Τα φαντάσματα τριάντα ετών θα στοιχειώσουν τους κυνηγούς, που θα μεταφέρουν το πτώμα στο ξενοδοχείο τους. Το πτώμα, σαν να ανακρίνει τις συνειδήσεις τους, θα αποτελέσει δικαστή και εφιάλτη για όσους παρέμειναν ιδεολογικοί κλώνοι αυτών που τους έφεραν στη ζωή.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, σε συνέπεια των ταινιών του που προηγήθηκαν αλλά και σε φόρο τιμής στον Λουί Μπουνιουέλ και «Το Φάντασμα της Ελευθερίας», φέρνει την ιστορία αντιμέτωπη με τα κατορθώματά της. Οι «Κυνηγοί» παραμένουν από τις σπουδαιότερες ταινίες του, της πρώτης περιόδου. Προβάλλεται σε ψηφιοποιημένη επανέκδοση.
www.ertnews.gr
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Archives – ertnews.gr Read More