Στη Ρόδο που δοκιμάζεται, μετέβη νωρίς το Σάββατο 22 Ιουλίου με το κυβερνητικό κλιμάκιο η Υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη, υπό τον συντονισμό του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Διευθυντή του Γραφείου Πρωθυπουργού Γιάννη Μπρατάκο και τον υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Τριαντόπουλο.
Στο νησί βρισκόταν ήδη ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Παππάς.
«Η προστασία της ανθρώπινης ζωής παραμένει ο απόλυτος στόχος. Στη Ρόδο έγινε η μεγαλύτερη επιχείρηση μεταφοράς σε ασφαλή σημεία κατοίκων και τουριστών που πραγματοποιήθηκε ποτέ στη χώρα, καθώς σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της Αστυνομίας έγινε προληπτική εκκένωση περίπου 19.000 προσώπων. Τα 16.000 άτομα μεταφέρθηκαν με επίγεια μέσα και τα 3.000 με πλωτά, με πλήρη ασφάλεια στο βόρειο τμήμα του νησιού» .
Στις συσκέψεις του κυβερνητικού κλιμακίου, στις οποίες συμμετείχε η Υφυπουργός Τουρισμού, με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τους εκπροσώπους φορέων, πάρθηκαν αποφάσεις για ασφαλή μεταφορά, προφύλαξη των τουριστών και των συμπολιτών μας, αλλά και τις κινήσεις που έπρεπε να γίνουν τις επόμενες μέρες.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της συνεργάστηκε με αδιάλειπτη επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Ένωσης ξενοδόχων Ρόδου Μανώλη Μαρκόπουλο, ώστε να αξιοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα καταλύματα, καθώς με τον Πρόεδρο της ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου Χρήστο Μιχαλάκη.
Μετά από την επικοινωνία και τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τους Tour Operators που δραστηριοποιούνται στη Ρόδο, έγιναν όλες οι απαραίτητες κινήσεις για να μεριμνήσουν για περιπτώσεις μετεγκατάστασης των πελατών τους-επισκεπτών.
« Για να γνωρίζουμε τις πραγματικές διαστάσεις, ώστε να ανταποκριθούμε με ταχύτητα, κάναμε αυτοψία με το κυβερνητικό κλιμάκιο στους κλιματιζόμενους χώρους φιλοξενίας των τουριστών, σε συνεδριακά κέντρα, γυμναστήρια, σχολεία και δημόσιους/ δημοτικούς και άλλους διαθέσιμος χώρους. Καταγράψαμε τις ανάγκες και προχωρήσαμε άμεσα με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας στην ικανοποίηση τους, ώστε να διευκολύνεται η διαμονή.
Στην αυτοψία καταγράψαμε την τακτική παροχή τροφής και νερού, καθώς και την παρουσία γιατρών και παιδιάτρων κατόπιν συνεννόησης με τον ιατρικό σύλλογο. Παραδόθηκαν περίπου 2.000 επιπλέον ράντζα και 2.000 sleeping bags στις δομές φιλοξενίας».
Ενημερώθηκε και συνεργάστηκε για τη δημιουργία του Help Center στο αεροδρόμιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, ώστε να δίνεται βοήθεια στις διεκπεραιώσεις επιβατών χωρίς τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα, με στελέχωση από εκπροσώπους των πρεσβειών και της Αστυνομίας.
«Στη διαρκή επικοινωνία μου με τη Fraport κύριο μέλημά μας η φροντίδα των τουριστών και η εξυπηρέτησή τους, αφού και στο αεροδρόμιο του νησιού παρέχεται φιλοξενία στους επισκέπτες, καθώς περίμεναν ή περιμένουν να αναχωρήσουν. Ενισχύθηκε το προσωπικό στο αεροδρόμιο για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ – TheCaller Read More