Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη που έδωσε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο ertnews.gr και τον Αλέξανδρο Ρωμανό Λιζάρδο ο νικητής του φετινού χρυσού φοίνικα Σον Μπέϊκερ για την ταινία «Anora».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ
Η ταινία «Anora» παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, που έχει αγκαλιάσει όλες τις ταινίες σας στο παρελθόν σε ένα θεματικό αφιέρωμα. Θα θέλατε να μου παραθέσετε κάποιες από τις αναμνήσεις σας; […]
ΣΟΝ ΜΠΕΪΚΕΡ
Ναι. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ήταν το πρώτο φεστιβάλ που μου έκανε αφιέρωμα. Νομίζω ότι τότε ήμουν στην πέμπτη μου ταινία, το «Tangerine», και ξέρεις, αυτό που μου έκανε (σ.σ. η πρωτοβουλία τους για τη ρετροσπεκτίβα στο έργο του) ήταν να μου δείξει ουσιαστική στήριξη. […] Αυτό κρατά έναν σκηνοθέτη να συνεχίζει. Όταν έφτασα εκεί, είπα στον εαυτό μου, «Ουάου, έχω φτάσει σε ένα ορόσημο, αυτό το υπέροχο φεστιβάλ αναγνωρίζει το έργο μου μέχρι τώρα», και αυτό μου έδωσε κίνητρο να συνεχίσω. Θα είμαι πάντα ευγνώμων στο Φεστιβάλ για αυτή του την πράξη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ
Στο συνολικό σας κινηματογραφικό έργο, μας κάνετε να εισέλθουμε στον κόσμο ανθρώπων που δύσκολα θα συναναστρεφόμασταν και μας παρουσιάζετε όσα παρατηρείτε με έναν δημιουργικό και μοναδικό τρόπο. Αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση στην «Ανόρα».
ΣΟΝ ΜΠΕΪΚΕΡ
Ω, ευχαριστώ. Νομίζω ότι η ουσία είναι να γνωρίζω πως, τελικά, αφηγούμαι μια ιστορία που είναι ριζωμένη στην πραγματικότητα. Είναι εντάξει να κινούμαι σε πιο ευρείς τομείς ή να εξερευνώ διαφορετικά είδη ή να μας παίρνω σε ένα ταξίδι μέσα από διάφορους τόνους, αρκεί να μας επιστρέφω στην πραγματικότητα. Πιστεύω ότι αυτό είναι και το σημαντικό σε εκείνη την τελευταία σκηνή: να τα απογυμνώσουμε όλα, να αφήσουμε μόνο την πραγματικότητα. Να βάζουμε το κοινό μέσα σε εκείνο το αυτοκίνητο με την Άννι και την Γιούρα, χωρίς μουσική, χωρίς καμία παρέμβαση, απλά να τους αφήσουμε να είναι εκεί, στη δική τους αληθινή στιγμή.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ
Στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, υπάρχει μια στιγμή προοικονομίας, όπου κάποιος αποκαλύπτει τι πρόκειται να συμβεί αργότερα, και το βλέπουμε και εδώ. Υπάρχει «η άλλη χορεύτρια» που λέει ότι ο γάμος της Ανόρα δεν θα κρατήσει πάνω από δύο εβδομάδες. […]
ΣΟΝ ΜΠΕΪΚΕΡ
[…] δεν μπορώ να πω ότι υπήρχε κάποια συγκεκριμένη ελληνική τραγωδία από την οποία εμπνεύστηκα. Ίσως σε ένα υποσυνείδητο επίπεδο να το έκανα; Δεν είμαι πραγματικά σίγουρος για αυτό. Συγγνώμη φίλε.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ
Αν το Pretty Woman είχε τα κότσια να μην είναι απλώς μια Σταχτοπούτια ιστορία, θα ήταν η «Ανόρα»… Πως σας ακούγεται ότι η «Ανόρα» μπορεί να είναι το «Pretty Woman» της νέας γενιάς με το εξωστρεφές θάρρος που έχει ως ταινία;
ΣΟΝ ΜΠΕΙΚΕΡ
Λοιπόν… Το «Pretty Woman» είναι μια εμβληματική ταινία που φαίνεται να λατρεύουν όλοι. Οπότε αν με συγκρίνουν με οποιονδήποτε τρόπο με αυτήν την ταινία, τότε υπέροχο… καταπληκτικό. Και επίσης, κοίτα τι έκανε για την Τζούλια Ρόμπερτς. Ελπίζω αυτό να συμβεί και για τη Μάικι Μάντισον (Mikey Madison).
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ
Η «Ανόρα» ανέφερε στην ταινία ότι θέλει το πάρτυ του γάμου της να είναι σαν ένα θεματικό πάρτι της Disney… και αυτό μας επιτρέπει να κατανοήσουμε λίγο την απώλεια της αθωότητάς της από μικρή ηλικία. Θέλει να την ξανακερδίσει με έναν περίεργο, αλλόκοτο τρόπο όσα έχει χάσει…
ΣΟΝ ΜΠΕΙΚΕΡ
Αυτό είναι ενδιαφέρον. Ναι, μου αρέσει η άποψη σου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ
Τότε, αν είχατε την ευκαιρία να ντυθείτε ως ένας χαρακτήρας της Disney απλώς για να κάνετε την ημέρα της λίγο καλύτερη, ποιος θα ήταν αυτός ο χαρακτήρας;
ΣΟΝ ΜΠΕΙΚΕΡ
Εγώ… Α, σκέφτομαι. «Σαρώνω»… Πώς σου ακούγεται ο Πέπε, ο πρωταγωνιστής […] το τσιουάουα από το «Beverly Hills Chihuahua»; Είναι ταινία της Disney, σωστά; […] Νιώθω σαν κι αυτόν, όντως. Τρέμω όταν… βρίσκομαι κάτω από τους 70° φαρενάιτ. Μπορώ να είμαι πολύ ενοχλητικός και θορυβώδης, αλλά και πολύ χαριτωμένος. […] Και λατρεύω τα τσιουάουα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ
Όποιος αλλάζει το όνομά του ή το όνομά της σε αυτή την περίπτωση, είναι επειδή θέλει να αφήσει κάτι πίσω του στο παρελθόν, και έχουμε την Ανόρα που είναι πραγματικά…
ΣΟΝ ΜΠΕΙΚΕΡ
Βέβαια. Αλλά νομίζω ότι δεν πρόκειται μόνο για κάτι από το παρελθόν. Νομίζω επίσης ότι διατηρεί την ιδιωτικότητά της. Ξέρεις, είναι μια επαγγελματίας που αλληλεπιδρά συνεχώς με ανθρώπους, και πρέπει (σ.σ. να το κάνει) για τη δική της ασφάλεια… Πρέπει να έχει ένα ψευδώνυμο και ένα όνομα που παρουσιάζει στο κοινό. Έτσι, νομίζω ότι αυτός είναι ο κύριος λόγος (των δύο ονομάτων). Και μετά υπάρχει στην ατμόσφαιρα το γεγονός ότι είναι πολύ αποκομμένη από τον πολιτισμό της (σ.σ. είναι Ρωσίδα στις ΗΠΑ) με πολλούς τρόπους. Οι μοναδικοί δεσμοί της με τη Ρωσία είναι ουσιαστικά μέσω της γιαγιάς της, η οποία πιθανότατα μετανάστευσε στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Και έτσι, ουσιαστικά γνωρίζει μόνο τη γλώσσα, αλλά δεν είναι πολύ συνδεδεμένη με εκείνον τον κόσμο. Και νομίζω ότι αυτό δείχνει επίσης ότι παίρνει ένα αμερικανικό όνομα για να διευκολύνει τη ζωή της. Αμερικανοποιεί τον εαυτό της, έτσι ώστε να έχει αυτή την απόσταση που απαιτείται.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΛΙΖΑΡΔΟΣ
Μετά τον Χρυσό Φοίνικα, το buzz για Όσκαρ ακούγεται όλο και περισσότερο. Πώς νιώθετε γι’ αυτό;
ΣΟΝ ΜΠΕΙΚΕΡ
Ω Θεέ μου, ξέρεις… Προσπαθώ να μην σκέφτομαι τις ταινίες μου με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή, αν θα κερδίσουν βραβεία ή όχι. Είμαι απλά χαρούμενος που αναγνωρίζονται, κυρίως λόγω του καταπληκτικού τους καστ και του συνεργείου που είχα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για μένα, γιατί δούλεψα με τόσο απίθανους ανθρώπους. Αν η Μάικι [Μάντισον] αναγνωριστεί για τη δουλειά της, θα ήταν απίστευτο, και της αξίζει. Και μετά, το συνεργείο μου… Θεέ μου, δούλεψα με απίστευτους τεχνίτες, όπως τον Drew Daniels, έναν εξαιρετικό διευθυντή φωτογραφίας. Πιστεύω ότι αυτή είναι μία από τις καλύτερα κινηματογραφημένες ταινίες της χρονιάς, και ελπίζω να λάβει την αναγνώριση που του αξίζει. Είναι υπέροχο να βρίσκομαι σε αυτήν τη θέση και χαίρομαι που ο κόσμος είναι ενθουσιασμένος με την ταινία.
Διαβάστε ολόκληρη την κριτική για την ταινία «Anora»
www.ertnews.gr
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Archives – ertnews.gr Read More