Η Ελβετία κατήργησε την Τετάρτη μια φορολογική απαλλαγή για τις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, των οποίων η αυξανόμενη παρουσία στους ελβετικούς δρόμους έχει μειώσει τα φορολογικά έσοδα.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα υπόκεινται από την 1η Ιανουαρίου στον ίδιο εισαγωγικό δασμό ύψους 4% που επιβάλλεται στα παραδοσιακά οχήματα με καύσιμα.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είχαν εξαιρεθεί από τον φόρο από την εισαγωγή του το 1997.
Η κυβέρνηση ήθελε τότε να δημιουργήσει κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, δήλωσε ότι «η κατάσταση έχει πλέον αλλάξει σημαντικά».
«Το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο θεωρεί ότι η απαλλαγή από τον φόρο ως κίνητρο δεν είναι πλέον απαραίτητη, δεδομένης της απότομης αύξησης του μεριδίου των ηλεκτρονικών οχημάτων στο σύνολο των εισαγωγών αυτοκινήτων και της σύγκλισης των τιμών», ανέφερε.
Μεταξύ του 2018 και του 2022, οι ετήσιες εισαγωγές ηλεκτρονικών οχημάτων εκτοξεύθηκαν σχεδόν στο εξαπλάσιο, από περίπου 8.000 σε περισσότερα από 45.000 οχήματα.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, εισήχθησαν περίπου 30.400 ηλεκτρονικά οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 66% σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, ανέφερε.
Αυτή η δραματική αύξηση σημαίνει ότι τα ηλεκτρονικά οχήματα αποτελούσαν σχεδόν το ένα τέταρτο των συνολικών εισαγωγών το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, από 16% το πρώτο εξάμηνο του 2022.
«Η αύξηση αυτή οδήγησε σε αισθητή μείωση των εισπράξεων από τους δασμούς αυτοκινήτων», δήλωσε η κυβέρνηση.
Για όλο το 2022, το έλλειμμα φόρων ήταν περίπου 78 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα (81 εκατομμύρια ευρώ) και φέτος το έλλειμμα αναμένεται να εκτιναχθεί στα 100-150 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα, ανέφερε.
Εάν η απαλλαγή είχε συνεχιστεί, εκτιμάται ότι το αθροιστικό έλλειμμα φόρων για τα έτη 2024 έως 2030 θα ήταν μεταξύ δύο και τριών δισεκατομμυρίων φράγκων.
«Με την υπαγωγή των ηλεκτρονικών οχημάτων στον φόρο κατανάλωσης αυτοκινήτων, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο ενεργεί για την αποκατάσταση αυτού του ελλείμματος», αναφέρει η ανακοίνωση.
Η κυβέρνηση υπογράμμισε επίσης την εκτίμηση της βιομηχανίας ότι το κόστος παραγωγής ηλεκτρονικών οχημάτων θα ευθυγραμμιστεί με την παραγωγή οχημάτων με ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2025.
«Επομένως, θα πρέπει να είναι ακόμη δυνατό να επιτευχθεί περιθώριο κέρδους στο μέλλον, χωρίς αύξηση των τιμών για τον καταναλωτή και χωρίς κρατικές επιδοτήσεις», ανέφερε.
Πηγή: AFP
www.ertnews.gr