Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός Ολίβια Κόλμαν πρωταγωνιστεί σε μια νέα καμπάνια για την κλιματική αλλαγή που αναδεικνύει τον ρόλο των συνταξιοδοτικών ταμείων σε έργα ορυκτών καυσίμων.
Ντυμένη με μαύρο λέιτεξ, η Κόλμαν υποδύεται την Oblivia Coalmine, ένα στέλεχος πετρελαϊκής εταιρείας.
«Σας ευχαριστούμε για όλη την υποστήριξή σας αυτή χρονιά. Άνθρωποι σαν εσάς έχουν διοχετεύσει δισεκατομμύρια από τις σκληρά κερδισμένες λίρες σας στην επιχείρηση πετρελαίου και φυσικού αερίου», λέει η Κόλμαν στην καμπάνια.
Πράγματι, τα κέρδη από τα ορυκτά καύσιμα έχουν εκτοξευθεί φέτος παρά την κλιματική κρίση, με τα κέρδη της Big Oil μόνο στις ΗΠΑ να ξεπερνούν τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο.
«Κάθε μικρή σταγόνα … αθροίζεται», συνεχίζει η Κόλμαν. «Ξέρετε το κόλπο. Καταφέραμε ακόμη και να κατασκευάσουμε μερικές μικρές ανεμογεννήτριες για να κρατήσουμε τη Γκρέτα και τα φιλαράκια της ευχαριστημένα», λέει η Κόλμαν αναφερόμενη στην ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ, καθώς και στα ελάχιστα πράγματα που έχουν κάνει οι εταιρείες ενέργειας για την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Την καμπάνια επιμελείται η οργάνωση Make My Money Matter, την οποία συνίδρυσε η Κόλμαν με τον Ρίτσαρντ Κέρτις, σκηνοθέτη και σεναριογράφο μεγάλων κινηματογραφικών επιτυχιών όπως το Notting Hill και την τηλεοπτική σειρά Mr. Bean. Ο Κέρτις δήλωσε ότι ο χαρακτήρας που υποδύεται η Κόλμαν είναι ένας από τους πιο «σκοτεινούς, δυστοπικούς» που έχει δημιουργήσει, και ότι αυτό «δεν περιλαμβάνει καν τον Χιου Γκραντ στο Love Actually».
Η ευαισθητοποίηση του κοινού για το συγκεκριμένο θέμα, είναι ζωτικής σημασίας δεδομένου ότι τα συνταξιοδοτικά ταμεία του Ηνωμένου Βασιλείου επενδύουν 88 δισεκατομμύρια λίρες (112 δισεκατομμύρια δολάρια) σε εταιρείες ορυκτών καυσίμων κάθε χρόνο, ή 3.000 λίρες (3.800 δολάρια) ανά συνταξιούχο.
Παρόλα αυτά, το 69% των Βρετανών εργαζομένων ανησυχεί ότι οι συντάξεις τους συμβάλλουν στην κλιματική κρίση. Μέχρι στιγμής, κανένα συνταξιοδοτικό ταμείο στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν έχει δεσμευτεί ότι θα σταματήσει να επενδύει σε ορυκτά καύσιμα.
ΠΗΓΗ: Fast Company
www.ertnews.gr