Το οικονομικό επιτελείο δέχεται έντονες πιέσεις για μια ουσιαστική παρέμβαση στις τιμές των καύσιμων, καθώς τόσο η οριζόντια μείωση των 15 λεπτών το λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης αλλά κυρίως το fuel pass των 30-50 ευρώ στα καύσιμα έχουν εξανεμιστεί από τις ανατιμήσεις.
Για να περιοριστεί η φωτιά που έχει ανάψει στους καταναλωτές η έκρηξη των τιμών στη βενζίνη και το ντίζελ το οικονομικό επιτελείο βάζει τώρα στο τραπέζι σενάρια για επέκταση, αλλά και διεύρυνση του επιδόματος της βενζίνης μετά τον Ιούνιο, συνέχιση της επιδότησης στο ντίζελ και ειδικό πακέτο μέτρων για τα νησιά.
Οι αποφάσεις για τις νέες παρεμβάσεις στις τιμές των καυσίμων θα κριθούν από τον δημοσιονομικό χώρο που θα δημιουργηθεί το επόμενο διάστημα, καθώς σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θόδωρο Σκυλακάκη αυτή τη στιγμή ο δημοσιονομικός χώρος έχει εξαντληθεί με τα μέτρα στήριξης που έχουν ανακοινωθεί και υλοποιούνται σταδιακά για το ρεύμα και τα καύσιμα.
Μέσα στον Μάιο η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει αυξηθεί κατά 16 λεπτά το λίτρο. Την Πρωτομαγιά η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης ήταν στα 2,086 ευρώ/λίτρο, ενώ η τιμοληψία της Πέμπτης 19 Μαΐου έδειξε 2,243 ευρώ/λίτρο. Οι επαγγελματίες της αγοράς προειδοποιούν για τιμές 3 ευρώ/λίτρο πολύ σύντομα, την ώρα που σε κάποια νησιά όπως την Αμοργό και τη Νίσυρο η απλή αμόλυβδη έχει ξεπεράσει και τα 2,6 ευρώ/λίτρο.
Το πρόβλημα στα καύσιμα δεν οφείλεται στην αισχροκέρδεια αλλά στο ότι έχουμε διπλή αύξηση, από τη μία αύξηση της τιμής του αργού, αλλά από την άλλη και μεγάλη πτώση του ευρώ.
Τα σενάρια που εξετάζονται για τις παρεμβάσεις στις τιμές των καυσίμων, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπουν:
- Επέκταση ενδεχομένως και διεύρυνση του επιδόματος καυσίμων. Η επιδότηση 0,15 ευρώ το λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης είναι πιθανόν να συνεχιστεί και μετά τον Ιούνιο και ίσως αυξηθεί, ενώ για το fuel pass, την επιδότηση δηλαδή των 30-50 ευρώ που λαμβάνουν οι δικαιούχοι-φυσικά πρόσωπα, εξετάζεται η εφαρμογή του μέτρου για ένα ακόμη τρίμηνο και ενδεχομένως η αύξηση του ποσού της επιδότησης στα 40-60 ευρώ.
- Πρόσθετα μέτρα στήριξης για τα νησιά όπως μια έξτρα επιδότηση στα καύσιμα για περιορισμένο χρονικό διάστημα (π.χ. για ένα τρίμηνο).
Οι εκπρόσωποι της αγοράς πάντως επισημαίνουν ότι «ανάσα» στους καταναλωτές ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες όπου καταγράφεται και η μεγαλύτερη ζήτηση καυσίμων στην Ελλάδα, λόγω των θερινών διακοπών θα έδινε η μείωση του ΦΠΑ ή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη και το ντίζελ κίνησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανία με απόφαση της κυβέρνησης Σολτς προχωράει σε μείωση των φόρων κατανάλωσης στη βενζίνη και στο ντίζελ κίνησης. Με νομοσχέδιο που εγκρίθηκε την περασμένη Παρασκευή από τα νομοθετικά σώματα της Γερμανίας μειώνεται για το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου ο ειδικός φόρος κατανάλωσης της βενζίνης κατά 0,14 ευρώ και του ντίζελ κίνησης κατά 0,30 ευρώ το λίτρο.
Πηγή newsbomb.gr