Λίγες σκέψεις μαζί με τις υποψήφιες ταινίες που ξεκίνησαν σήμερα (23/1) την πορεία τους για την τελετή των Όσκαρ.
Οι υποψηφιότητες για τα Βραβεία Όσκαρ 2025 ανακοινώθηκαν, με τις ταινίες να λαμβάνουν τις εξής υποψηφιότητες:
- «Emilia Pérez» – 13 υποψηφιότητες
- «The Brutalist» – 10 υποψηφιότητες
- «Wicked» – 10 υποψηφιότητες
- «Κονκλάβιο» – 8 υποψηφιότητες
- «A Complete Unknown» – 8 υποψηφιότητες
- «Anora» – 6 υποψηφιότητες
- «Dune: Μέρος Δεύτερο» – 5 υποψηφιότητες
- «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης» – 4 υποψηφιότητες
- «I’m Still Here» – 3 υποψηφιότητες
- «Nickel Boys» – 2 υποψηφιότητες
Αναλυτικότερα:
«Emilia Pérez» – 13 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Σκηνοθεσία (Ζακ Οντιάρ)
- Α’ Γυναικείος Ρόλος (Κάρλα Σοφία Γκασκόν)
- Β’ Γυναικείος Ρόλος (Ζόι Σαλντάνια)
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Φωτογραφία
- Μοντάζ
- Σκηνικά
- Κοστούμια
- Μακιγιάζ και Κομμώσεις
- Ήχος
- Πρωτότυπη Μουσική
- Πρωτότυπο Τραγούδι
Γενικές σκέψεις:
Στον απόηχο των Χρυσών Σφαιρών, η «Εμίλια Πέρεζ» δείχνει τη δυναμική της αλλά και την αδυναμία μεγαλύτερων παραγωγών να πρωτοτυπήσουν. Θα είναι οι 13 υποψηφιότητες γρουσούζικες; Σίγουρα τη βραδιά των Όσκαρ θα χάσει περισσότερες… από αυτές που κέρδισε. Το Netflix πάντως που αγόρασε τα δικαιώματα για τις μεγάλες αγορές, σίγουρα τρίβει τα χέρια του.
«The Brutalist» – 10 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Σκηνοθεσία (Μπρέιντι Κορμπέ)
- Α’ Ανδρικός Ρόλος (Άντριεν Μπρόντι)
- Β’ Ανδρικός Ρόλος (Γκάι Πιρς)
- Β’ Γυναικείος Ρόλος (Φελίσιτι Τζόουνς)
- Πρωτότυπο Σενάριο
- Φωτογραφία
- Σκηνικά
- Κοστούμια
- Μοντάζ
Γενικές σκέψεις:
Επίσης με αέρα νικητή από τις Χρυσές Σφαίρες εμφανίζεται εδώ το «The Brutalist», σε στιβαρές κατηγορίες. Το σχεδόν 4ων ωρών δράμα, δεν στοχεύει και δεν έχει απεύθυνση στο ευρύ κοινό, είναι όμως παλαιάς κοπής στιβαρός κινηματογράφος.
«Wicked» – 10 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Α’ Γυναικείος Ρόλος (Σίνθια Ερίβο)
- Β’ Γυναικείος Ρόλος (Αριάνα Γκράντε)
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Σκηνικά
- Κοστούμια
- Οπτικά Εφέ
- Μακιγιάζ και Κομμώσεις
- Ήχος
- Πρωτότυπη Μουσική
Γενικές σκέψεις:
Εμπορική ταινία στούντιο συνταγής, που δοκιμάζει να αλλάξει τα συστατικά της συνταγής και το καταφέρνει. Ευχάριστη έκπληξη η υποψηφιότητα της Σίνθια Ερίβο. Πρωταγωνιστεί στις τεχνικές κατηγορίες και επενδύει στις προσδοκίες για το δεύτερο μέρος.
«Κονκλάβιο» – 8 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Σκηνοθεσία
- Α’ Ανδρικός Ρόλος (Ρέιφ Φάινς)
- Β’ Γυναικείος Ρόλος (Ισαμπέλα Ροσελίνι)
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Σκηνικά
- Μοντάζ
- Πρωτότυπη Μουσική
Γενικές σκέψεις:
Έχει ήδη αφήσει αποτύπωμα στη σαιζόν που προηγήθηκε, με ένα σφιχτά δεμένο σενάριο και δύο σαρωτικές ερμηνείες από τους υποψήφιους Φάινς και Ροσελίνι. Μια οποιαδήποτε άλλη χρονιά, θα ήταν μέγα φαβορί.
«A Complete Unknown» – 8 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Σκηνοθεσία (Τζέιμς Μάνγκολντ)
- Α’ Ανδρικός Ρόλος (Τίμοθι Σαλαμέ)
- Β’ Ανδρικός Ρόλος (Έντουαρντ Νόρτον)
- Β’ Γυναικείος Ρόλος (Μόνικα Μπαρμπάρο)
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Φωτογραφία
- Μοντάζ
Γενικές σκέψεις:
Ευνοημένο από το timing κάνει πρεμιέρα σήμερα στη χώρα μας. Πραγματικά τυχερή η Μόνικα Μπαρμπάρο που το όνομα της δεν υπήρχε σχεδόν σε καμία λίστα με πιθανά φαβορί. Ο Τιμοτέ Σαλαμέ κέρδισε τη δεύτερη υποψηφιότητά του, όχι όμως την τυχερή του.
«Anora» – 6 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Σκηνοθεσία (Sean Baker)
- Α’ Γυναικείος Ρόλος (Mikey Madison)
- Β’ Ανδρικός Ρόλος (Yura Borisov)
- Πρωτότυπο Σενάριο
- Μοντάζ
Γενικές σκέψεις:
Με τον αέρα από το χρυσό Φοίνικα των Καννών, θα μπορούσε να τα πάει και καλύτερα. Κάπου ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, το ιλουστρασιόν και το ανεξάρτητο, η «Ανόρα» την πάτησε καθώς βγήκε αρκετά νωρίς στις αίθουσες, άτυπος κανόνας που δεν ευεργετεί τα μη στουντιακά κομάτια. Η Μίκυ Μάντισον και ο συγκλονιστικός Γιούρα Μπόρισοβ όμως μπορούν να χτίσουν καριέρα με τις ερμηνείες τους.
«Dune: Μέρος Δεύτερο» – 5 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Σκηνοθεσία (Denis Villeneuve)
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Φωτογραφία
- Μουσική Επένδυση
Γενικές σκέψεις:
Το πρώτο Dune κέρδισε 6 Όσκαρ από τις συνολικά 10 υποψηφιότητές. Εδώ εχουμε 5 υποψηφιότητες στο σύνολο, περιέργως όχι πολλές στις τεχνικές κατηγορίες.
«The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης» – 5 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Σκηνοθεσία (Coralie Fargeat)
- Α’ Γυναικείος Ρόλος (Demi Moore)
- Καλλιτεχνική Διεύθυνση
- Μακιγιάζ και Κομμώσεις
Γενικές σκέψεις:
Οι 5 υποψηφιότητες του «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης», μαζί με την αποτυχία των Αντζελίνα Τζολύ να είναι υποψήφια για τη «Μαρία» και την Πάμελα Άντερσον να είναι υποψήφια για το «The Last Showgirl», δίνει εμφανές προβάδισμα στη Ντέμυ Μουρ, που, αν κερδίσει, το σίγουρο είναι ότι θα περιμένουμε με ανυπομονησία τον ευχαριστήριο λόγο της.
«I’m Still Here» – 3 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Α’ Γυναικείος Ρόλος (Fernanda Torres)
- Διεθνής Ταινία
Γενικές σκέψεις:
Πριν κάποια χρόνια, η Φερνάντα Μοντενέγκρο είχε καταφέρει να σαρώσει τις υποψηφιότητες, τώρα η κόρη της Φερνάντα Τόρες κάνει την έκπληξη. Η Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ερμηνείας δίνει προβάδισμα στην ταινία που φιγουράρει σε 3 κατηγορίες, έτσι αν χάσει το «Emilia Perez» στην κατηγορία διεθνούς ταινίας, ξέρουμε το νικητή.
«Nickel Boys» – 2 υποψηφιότητες:
- Καλύτερη Ταινία
- Β’ Ανδρικός Ρόλος (RaMell Ross)
Γενικές σκέψεις:
Θα μπορούσε να είχε πάει καλύτερα, και -πιθανολογώ- ότι για λίγες ψήφους δεν είδαμε την Aunjanue Ellis-Taylor υποψήφια ή τον σκηνοθέτη RaMell Ross. Πολύ ενδιαφέρον πείραμα κινηματογραφικής αφήγησης που… δεν του έκατσε όπως του άξιζε.
Η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ 2025 θα πραγματοποιηθεί στις 2 Μαρτίου στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, με παρουσιαστή τον Κόναν Ο’Μπράιεν.
www.ertnews.gr
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Archives – ertnews.gr Read More