Μα ό,τι ταιριάζει σε ένα μέρος το σύνολο μολύνει, κι έχει σχεδόν συνήθεια της ψυχής μου γίνει
(Samuel Taylor Coleridge, Sibylline leaves, μτφ. Λένα Καλλέργη)
Ο Θωμάς, ένας υπάλληλος στο λογιστήριο του ελληνικού παραρτήματος μιας μεγάλης πολυεθνικής που ασχολείται με την τεχνητή νοημοσύνη, βρίσκεται σε προσωπικό και οικονομικό αδιέξοδο. Για να βοηθήσει οικονομικά την οικογένειά του αλλά και για να ανακτήσει την χαμένη του αυτοεκτίμηση, δέχεται να πάρει μέρος σε ένα πείραμα.
Γίνεται το ομοίωμα του επιτυχημένου κοινωνικά και πολύ πλούσιου εργοδότη του, ώστε εκείνος να αποφύγει τις τρομοκρατικές ενέργειες που στρέφονται κατά της ζωής του.
Με τη βοήθεια της Άννας, μιας πλαστικής χειρουργού, δημιουργείται ένα ολόϊδιο πρόσωπο-προσωπείο, το οποίο μεταμοσχεύεται επάνω απ΄ το πρόσωπο του Θωμά. Κατα τη διάρκεια της εκπαίδευσης, βαθμιαία, η προσωπικότητα του Θωμά αλλοιώνεται μέχρι να εξαφανιστεί τελείως. Δεν ξέρει πια αν είναι ήρωας ή λιποτάκτης. Τα σύνορα ανάμεσα στην πραγματικότητα, τη φαντασία και τη μνημη μπερδεύονται. Ο εγκλεισμός στο πρόσωπο και τη ζωή κάποιου άλλου τον οδηγεί σε ακραίες συμπεριφορές.
Η Άννα, αδυνατεί να διαχειριστεί τον Θωμά με αποτέλεσμα την χειραγώγησή της από αυτόν και την βίαιη επανασύνδεση της με πληγές και φόβους που νόμιζε ότι είχε ξεπεράσει. Οι δυο τους βρίσκονται πια αντιμέτωποι με μία νέα ζοφερή πραγματικότητα.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Το έργο Προσωπ(εί)ο του πολυγραφότατου και βραβευμένου συγγραφέα Γιάννη Παπάζογλου (Δύο Κρατικά Βραβεία Θεατρικού Έργου, το 1989 και το 2004) ανέβηκε για πρώτη φορά το 2018 στο ιστορικό θέατρο της Νάπολης Nuovo Teatro Sanita στα πλαίσια του Circle Festival με θεματικό άξονα του φεστιβάλ την ευρωπαϊκή οικονομική κρίση. Η παράσταση και το κείμενο απέσπασαν ιδιαίτερα κολακευτικές κριτικές.
Τώρα πια όμως η κρίση είναι πολύπλοκη, παγκόσμια και δημιουργεί ένα περιβάλλον ασφυκτικό για εμας τους σύγχρονους ανθρώπους από το οποίο προσπαθούμε να ξεφύγουμε ανταλλάσοντας την κοπιώδη ψυχοσυναισθηματική μας ανάπτυξη με την οκνηρία μιας εικονικής, ευμάρειας σε έναν ψηφιακό μικρόκοσμο.
Σε αυτό το πλαίσιο βλέποντας το έργο, στο πρώτο του ανέβασμα στην Ελλάδα, σαν ένα υπαρξιακό θρίλερ, η παράσταση ρέει ανάμεσα στις μνήμες, φαντασιώσεις, παρορμήσεις και επιθυμίες των ηρώων, ακολουθώντας μία καθόλου γραμμική αφήγηση της ιστορίας τους σε ένα κοντινό δυστοπικό μέλλον στο οποίο ίσως και να ζούμε ήδη.
Ταυτότητα παράστασης
Συγγραφέας: Γιάννης Παπάζογλου
Σκηνοθεσία – Σκηνογραφία: Χρυσοβαλάντης Κωστόπουλος
Ηθοποιοί: Παναγιώτης Μαρίνος, Αγάπη Παπαθανασιάδου
Σύμβουλος Εγκληματολογίας: Όλγα Γεωργιάδου
Μουσική Σύνθεση Tango: Απόλλων Ρέτσος
Χορογραφία: Δέσποινα Χρυσάνθου
Σχεδιασμός φωτισμών: Τάκης Σπανός
Ηχητικό περιβαλλον: Αλέξανδρος Καρανικόλας
Επεξεργασία video παράστασης: Ευγενική χορηγία 3D Mapping –Evangelos
Φωτογραφίες δελτίου τύπου: Θανάσης Τσόγκας
Φωτογραφίες παράστασης: Aristea Anysi
Ευχαριστούμε θερμά το καφέ Έντεχνον (Ευμολπιδών 28Α, Γκάζι,Αθήνα) για την δωρεάν παραχώρηση του χώρου προβών.
Πληροφορίες
Κάθε Σάββατο στις 21:00 από 13 Ιανουαρίου
Εισιτήρια: 12 κανονικό, 9 μειωμένο, 5 ατέλεια
Προπώληση: https://www.more.com
Κρατήσεις : 6983930220
Διάρκεια: 80 λεπτά
Τεχνοχώρος Εργοτάξιον
Διογένους 1, Άγιος Δημήτριος 17343 (δίπλα στη στάση του μετρό “Δάφνη”)
www.ertnews.gr
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Archives – ertnews.gr Read More