ΥΓΕΙΑ

Τα φρούτα που χρειάζεσαι για να μην πάθεις έμφραγμα το καλοκαίρι

Κι όμως αυτά τα καλοκαιρινά φρούτα είναι κάτι που μπορεί να σε σώσουν.

Η μεγάλη θρεπτική τους αξία, οι λιγοστές τους θερμίδες και η πολύτιμη συνεισφορά τους στην υγεία μας, τους δίνει το πλεονέκτημα να μπορούν να καταναλώνονται όλο τον χρόνο. Το καλοκαίρι, η μεγαλύτερη δυνατότητα επιλογής και η δροσιστική τους γεύση είναι παράγοντες που επιταχύνουν την κατανάλωση.

Επιπλέον, οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στη μείωση των λιπιδίων, στη ρύθμιση του σακχαρώδους διαβήτη, στην πρόληψη της εκκολπωμάτωσης, στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Η βιταμίνη C αποτελεί σημαντικό αντιοξειδωτικό παράγοντα, όπως και το β-καροτένιο και γενικά τα καροτενοειδή. Το λυκοπένιο σχετίζεται με την καλή υγεία του προστάτη, οι ανθοκυανίνες έχουν σημαντικές αντικαρκινικές ιδιότητες, οι δε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη ενισχύουν την υγεία του αμφιβληστροειδούς χιτώνα του ματιού.

Οι χυμοί φρούτων και λαχανικών ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύουν από πολλές παθήσεις και προσφέρουν μεγάλη ποικιλία απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. Επίσης, έχουν ξεχωριστή θέση στη διατροφή, προσδίδοντας «χρώμα» και ξεχωριστή γεύση, αποτελώντας ιδανικά snack ανάμεσα στα γεύματα αφού, λόγω της αυξημένης περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, προσφέρουν κορεσμό με μικρό θερμιδικό κόστος, βοηθώντας στην απώλεια βάρους.

Δες ποια είναι τα φρούτα που πρέπει να τρως το καλοκαίρι:

Παρόλο που βρίσκουμε διάφορα είδη μούρων σχεδόν καθ΄όλη τη διάρκεια του χρόνου στα περισσότερα σούπερ μάρκετ, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτά τα νόστιμα φρούτα έχουν ακόμα καλύτερη γεύση όταν επιλέγουμε να τα καταναλώσουμε φρέσκα, στην εποχή τους ή από το δέντρο!

Αυτή η περίοδος δεν είναι άλλη από το καλοκαίρι. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι φράουλες, οι οποίες ανήκουν στην οικογένεια των Ροδίδων και μπορούμε να τις βρούμε σε κεσεδάκια ήδη από τον Ιούνιο, αλλά και τα σμέουρα, τα βατόμουρα, τα μύρτιλα και άλλα – που ωριμάζουν όλο το καλοκαίρι.

Οι φράουλες και τα μύρτιλα είναι πλούσια στις ωφέλιμες φυτικές ενώσεις ανθοκυανίνες, οι οποίες τούς δίνουν και το έντονο κόκκινο, μπλε και μωβ χρώμα τους. Πολλές μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε ανθοκυανίνες με καλύτερη καρδιακή υγεία, μεταξύ των οποίων και η μελέτη-ορόσημο για την Υγεία των Νοσηλευτών (Nurse’s Health Study). Στη μελέτη αυτή οι ερευνητές βρήκαν ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερες από τρεις μερίδες μύρτιλα ή φράουλες κάθε εβδομάδα είχαν 34% χαμηλότερο κίνδυνο εμφράγματος συγκριτικά με εκείνες που κατανάλωναν μικρότερη ποσότητα. Φαίνεται πως οι ανθοκυανίνες κάνουν τα αιμοφόρα αγγεία πιο ελαστικά και συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Πηγή ratpack.gr

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

To Top