Το Νέο Δελχί θα περιορίσει τη χρήση των ιδιωτικών οχημάτων για μια εβδομάδα σε μια προσπάθεια να προσφέρει στους κατοίκους κάποια ανάπαυλα από το τοξικό νέφος που πνίγει τη μεγαλούπολη, ανακοίνωσαν οι αρχές τη Δευτέρα.
Το Δελχί, όπου κατοικούν 30 εκατομμύρια άνθρωποι, σκεπάζεται κάθε χρόνο με την έναρξη του χειμώνα από το καυστικό νέφος, το οποίο αποδίδεται κυρίως στην καύση άχυρων από τους αγρότες των γειτονικών αγροτικών πολιτειών.
Η πόλη βρίσκεται τακτικά στην κατάταξη ως μία από τις πιο μολυσμένες του πλανήτη, με το νέφος της να κατηγορείται για εκατοντάδες χιλιάδες πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο.
Μέχρι στιγμής, οι προσπάθειες υπό την ηγεσία της κυβέρνησης έχουν αποτύχει να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της ποιότητας του αέρα της χώρας, το οποίο, σύμφωνα με μια μελέτη που έγινε το 2017, σκοτώνει πρόωρα ένα εκατομμύριο ανθρώπους στην Ινδία κάθε χρόνο.
Ο Γκοπάλ Ράι, υπουργός Περιβάλλοντος του Δελχί, δήλωσε ότι το σύστημα οδικής κυκλοφορίας θα εφαρμοστεί για μια εβδομάδα από την επόμενη Δευτέρα, μια ημέρα μετά το Ντιβάλι – την ινδουιστική γιορτή των φώτων, κατά την οποία οι πιστοί πυροδοτούν κροτίδες.
Σύμφωνα με το σύστημα, τα αυτοκίνητα με μονές και ζυγές πινακίδες θα επιτρέπεται να ταξιδεύουν σε εναλλασσόμενες ημέρες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
«Η απόφαση πάρθηκε καθώς μετά το Ντιβάλι, η ρύπανση μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω», δήλωσε ο Ράι σε συνέντευξη Τύπου.
Η κατάσταση θα επανεξεταστεί μετά τις 20 Νοεμβρίου, πρόσθεσε.
Τα επίπεδα των πιο επικίνδυνων σωματιδίων PM2.5 – που είναι τόσο μικροσκοπικά που μπορούν να εισέλθουν στην κυκλοφορία του αίματος – έφτασαν τα 184 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο τη Δευτέρα σύμφωνα με την IQAir, 12 φορές το μέγιστο ημερήσιο όριο που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
Παρ’ όλα αυτά, οι παίκτες κρίκετ από το Μπαγκλαντές και τη Σρι Λάνκα μπήκαν στο γήπεδο για έναν αγώνα του Παγκοσμίου Κυπέλλου το απόγευμα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζεται στην πρωτεύουσα το σύστημα οδικών περιορισμών το οποίο τέθηκε σε εφαρμογή το 2016, το 2017 και το 2019.
Οι εκπομπές των οχημάτων ευθύνονται για ένα σημαντικό ποσοστό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Δελχί, αλλά μια μελέτη του 2018 από επιστήμονες της ινδικής κυβέρνησης διαπίστωσε ότι ο κανόνας του μονόδρομου δεν κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές και μπορεί ακόμη και να τις έχει αυξήσει λόγω της διατάραξης των κανονικών προτύπων κυκλοφορίας.
Ο Ράι δήλωσε επίσης ότι τα σχολεία της πόλης θα παραμείνουν κλειστά έως τις 11 Νοεμβρίου και ότι θα απαγορευτούν οι οικοδομικές δραστηριότητες.
Πηγή: AFP
www.ertnews.gr